Blödning i bogen

Jojo blev inte bättre så vi åkte till klinik med henne. Första besöket var inte så lyckat. Vi konstaterade att hältan satt i höger fram men trots bedövning och ultraljud kunde veterinären inte finna felet.
 
Vi återvände efter två veckor. Hältan hade minskat och veterinären kunde se att det satt i bogen och inte kotan. Dem ultraljudade bogen och kom fram till att hon har en blödning i bicepen, orsakat av att ha ramlat i hagen och fått benet bakom sig.. 3 månader kan det ta innan det har läkt helt. Så nu är det promenader, tömkörning och ridning i skritt som gäller. 
 
Vad gör man inte för denna speciella häst, hon betyder ju allt för mig. Hon kan bita mig i sidan så hårt att jag knappt kan stå upp, sparka mig på benet så jag tappat känseln i en del av mitt ben och trampa på mig så min tå bryts och jag älskar henne ändå ❤🐴
 

Kommentera här: