Behövde tid

Behövde tid att återhämta mig efter allt som hände med C och bara fokusera på hästarna.
 
Nu ska jag försöka blogga mer, försöka vill jag företydliga. 
 
Jojo: Jojo går som en klocka just nu. Hon känns otroligt fräsch och pigg, hon är positiv till allt när jag rider och har skött sig otroligt bra denna vinter.💚 Jojo är ju trots allt som ett oväder på en fin sommar dag, snäll i ena sekunden och hemsk i andra.. Hon kan vara livsfarlig om jag ska vara helt ärlig, hon sparkade mig en dag när jag skulle krafsa hovarna bara för att hon kände för det😕 Hon är verkligen en speciell häst som är otroligt personlig och kräver mycket tålamod i både ridning och hantering, kan nog inte säga det tillräckligt då jag aldrig mött en sån smart och listig häst som henne. Så skönt nu när hon har Henke som hagkompis. Dem busar och springer så hon får ur mycket energi där så hon kan fokusera mer i ridningen. Flög ju av varanat ridpass förra vintern, när hon gick själv i hagen hahaha. Är roligt att kunna rida henne ordentligare denna vinter. Vi har köpt en hästtransport så vi har varit iväg till ridhus med henne, vilket var förvånansvärt lätt. Hon skötte sig så bra så snart blir det nog några träningar och träningstävlingar.
 
Idag hade hon lyckats få ett sår mitt i pannan, tok kossan... 
 
 
Henke: Henke var ett tag väldigt spänd i ridningen. Vi har åkt iväg med henne också vilket har gått super.
 
Hon blev ju dock väldigt spänd i ridningen, antog att hon bara var pigg. Det blev dock värre så jag tillslut inte kunde ta i tyglarna utan att hon stegra och bockade iväg. Testade bettlöst, gick lite bättre men kunde inte ta i henne då heller. Testade sadeln och märkte att den tryckte fram och låg i bakvikt. Vi köpte en ny sadel och lät henke ha rehabveckor med bara arbete från marken. Satt upp för ca en vecka sedan och det gick så bra. Hon känns så mycket lugnare och är sig själv igen ❤
 
 
 
Skönt när allt löser sig!
 

Kommentera här: