2 Veckor

förra tisdagen hade vi första hoppträningen sedan praktiken. Red Teddan och det gick faktiskt riktigt bra, det kändes bra och jag hade full koll på nästintill alla språng och fick exakt de galoppsprången vi skulle ha.
 
Tömkörde Jojo och det gick jätte bra! 
 
förra onsdagen hade vi dressyr lektion. Alla i våran grupp var sjuka förutom jag och Emma så vi fick privatlektion. Fick välja mellan hilda och Teddy så valde såklart Teddy. Det gick väldigt bra, mina hännder har blivit bättre och teddy gick väldigt fint!
Bild från en hoppträning förut
 
förra torsdagen red jag båda pärlorna.
C gick så grymt bra, lugn och lyssnade på mig och stressade inte upp sig.
Red sen Jojo barbacka. Och hon kändes så sjukt fin, trampade på med bakbenen och sprang så glatt!
 
förra fredagen så longerade jag Jojo. Hon har lite svårt i galoppen då hon får så lätt korsgalopp för hon blir så studsig men det tar sig nog snart :)
Men så fin hon är!
 
 
 
förra lördagen gick jag och syrran en promenad med tjejerna. Mysigt.
 
 På söndagen så tömkörde jag Jojo. Mamma fick tömköra i skritten och jojo såg lugn ut som vanligt. Hon gick fint i traven men hon blev lite okoncentrerad och då ramlade hon omkull... Hon slog i framknäet och blev halt... Vi tog 3 steg frammåt och nu har vi tagit 6 steg tillbaka känns det som... f*n..
 
På Tisdagen red jag C efter hon fick nya skor. Tränade mycket på att hålla henne rak och hålla henne i en relativt lugn trav. Gick toppen så vi tog lite galopp. Hon har börjat haft lite svår för galoppen men i tisdags gick det väldigt bra!
 
I onsdags red jag henne igen och hon gick väldigt fint den dagen också.
 
I torsdags red jag ut på C. Red på en "äng" där det fanns en väldigt bra grässträcka. Så vi körde konditionsträning och oj va duktig pärlan var!
 
Igår red syrran C. Jojo fick en helkroppsmassage vilket var uppskattat.
Nu ska jag klura på vad nästa steg med Jojo är... Så får vi hålla tummarna att vi snart är tillbaka till 100%bra
 
om ni undrar vad det är för liten säck hon har på länden så är det en egengjord vetekudde XD Fick tipset av en i stallet och tycker det var väldigt smart!
 

Kommentera här: